Szkoła Podstawowa Nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi w Rzeszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.sp22.resman.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony www.sp22.resman.pl
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. W bieżącym roku, w ramach realizacji projektu grantowego „Dostępna Szkoła” zaplanowane jest wykonanie nowej strony internetowej szkoły, która będzie zgodna z w/w ustawą.
Oświadczenie sporządzono: 2020-10-22
Deklaracja została poddana przeglądowi i aktualizacji: 2022-03-30
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Zależy nam, aby każdy Internauta miał pełny dostęp do zamieszczanych materiałów i funkcjonalności, a serwis był zgodny z międzynarodowymi wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.1 (WCAG 2.1)
Obsługa strony jest możliwa również przy użyciu klawiatury. Strony portalu oparte są o strukturę nagłówków, która umożliwia szybkie poruszanie się po stronie. Filtry, kalendarze, formularze i inne funkcjonalności zbudowane są zgodnie ze standardami i są dostępne przy użyciu samej klawiatury.
Osoby, które nie korzystają z myszki mogą swobodnie poruszać się po portalu. Na początku każdej strony głównej zostały umieszczone linki prowadzące do:
Każdą stronę serwisu można znacząco powiększyć dostępnymi narzędziami przeglądarki (klawisze ctrl+).
Na stronie Szkoły Podstawowej Nr 22 znajdują się pliki do pobrania.
Opublikowane zdjęcia i grafiki nie posiadają opisów alternatywnych.
Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych (Ctrl +) lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak w łatwy sposób powiększyć lub pomniejszyć treść wyświetlaną na ekranie przejdź do strony: Powiększanie i pomniejszanie stron w systemie Windows.
Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, audiodeskrypcji i warstwy tekstowej.
Treści zamieszczane w Biuletynie Informacji Publicznej muszą być zrozumiałe. Sposób ich prezentowania wpływa na lepszą czytelność materiałów i pomaga w odbiorze informacji. Długie teksty są dzielone na akapity, stosuje się wyróżnienia: cytaty i ważne informacje są specjalnie wyróżnione.
Redaktorzy strony starają się zapewnić dostępność serwisów, jednak jeżeli były by zauważone błędy, pojawiły by się uwagi lub chęć pomocy ze strony odbiorcy treści by poprawić stronę Szkoły - prosimy o kontakt pod adres e-mail: sekretariat@sp22.resman.pl.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z dyrektorem szkoły- Mariolą Tymczyszyn pod adresem poczty elektronicznej dyrektor@sp22.resman.pl.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Budynek szkoły jest dostosowany dla potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Przed budynkiem znajdują się wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu do budynku wykonany jest podjazd. Wejście prowadzi do skrzydła, w którym zlokalizowany jest dźwig osobowy wewnętrzny obsługujący wszystkie kondygnacje. Budynek szkoły składa się z trzech kondygnacji (0, 1, 2), posiada szerokie korytarze, logiczne rozmieszczenie elementów ruchomych. Toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością znajdują się na każdej kondygnacji, bezpośrednio przy dźwigu osobowym. Zdecydowana większość drzwi w szkole, w tym drzwi do sal lekcyjnych i rewalidacyjnych spełniają wymóg minimalnej szerokość w świetle ościeżnicy 90 cm. W szkole zamontowana jest również platforma przyschodowa stanowiąca łącznik między budynkiem a salą gimnastyczną. Szkoła wyposażona jest w szafki ubraniowe dla uczniów usytuowane w korytarzach. Istnieje możliwości ich otwarcia z poziomu wózka (część umieszczona na wysokości 40-110 cm). Szkoła posiada oznakowanie dróg i wyjść przeciwpożarowych. Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego zawiera informacje uwzględniające specjalne potrzeby wynikające z niepełnosprawności. W szkole organizuje się cyklicznie próbną ewakuację obiektu. W ramach realizacji projektu grantowego „Dostępna Szkoła – innowacyjne rozwiązania w kreowaniu przyjaznej przestrzeni edukacyjnej z uwzględnieniem potrzeb uczniów oraz otoczenia” opracowany został plan poprawy dostępności architektonicznej, który będzie wdrażany w latach 2022-2023.